GRACELAND ...... the heart of ElvisPresley

14 september 2016 - Amsterdam Zuidoost, Nederland

Dit wordt het verhaal van Marion Beijer en Henk Boes.

Over de vakantie naar Graceland.

De ""ontmoeting" met Elvis Presley, die voor hun meer is als een zanger die al 40 jaar dood is.........

Het gaat er dan toch van komen......... 25 september gaan ze naar Graceland.

Marion en Boes.

20 april 2008 leerden ze elkaar kennen. Zij de chauffeuse van Streetcornerwork en hij de dakloze die verplicht werd door de  gemeente Amsterdam, om aan  dagbesteding te gaan doen.

Na 28 jaar taxichauffeur te zijn geweest, ooit de eerste vrouw op de taxi, ging ze werken bij Streetcornerwork. Dak-en thuislozen naar zorgboederijen brengen, maar nu met een gewoon maandsalaris in plaats van al die jaren voor jezelf werken.

Dus ze begon die bewuste dag op de Nieuwmarkt, alwaar een groepje mannen stonden die mee zouden gaan naar een zorgboederij. Buiten dat ze dak- en thuisloos waren, bleken ze ook nog alcoholisten te zijn, dus het was een hele uitdaging voor Marion.

Boes stapte als eerste in. Een grote, leuke man, met de mooiste handen ter wereld, (registreerde ze heel snel) en stelde zich direct op als steun en toeverlaat, niet alleen die dag,  maar wat al snel zou blijken, voor de rest van haar leven.........

En zo reden ze weg, vanaf de Nieuwmarkt, met een busje vol alcoholisten, de toekomst tegemoet, en dit alles onder de prachtige muziek van Elvis, die de hele dag uit de speakers van het busje galmde......

Soms stil, ieder met zijn eigen herinneringen en zijn eigen verdriet bij ""Always on my mind"", en dan weer knotsknetter gek  met ze allen bij  ""Suspicious Minds""

Er mocht niet gerookt worden en zeker niet gedronken.....maar helaas luisterden ze niet helemaal..... en Marion deed dan maar alsof ze het niet  zag of hoorde. Wel dacht ze vaak dat er een lekke band was...... Psssstttttt     (als er stiekum een blikje werd geopend). En zo duurde het project voort en het zou voor een ieder een prachtige herinnering nalaten.

De jaren gingen voorbij .... de vriendschap werd een relatie...... en de belofte dat ze ooit een keer naar Graceland zouden gaan om "hun"Elvis te gaan "ontmoeten"is dan NU gekomen.

Zondag 25 september 2016 gaan ze naar Schiphol.

1. Pauline Beijer:
    14 september 2016
    Nou, dat is wel erg leuk! We gaan het zeker volgen.
  2. Fred Schnuck:
    14 september 2016
    Heel leuk begin. Ik wens jullie werkelijk een fantastische reis en een mooie ervaring in Graceland. Jullie daar genieten en wij hier met jullie reisblog.
  3. Joke Nieuweboer:
    14 september 2016
    Ik wens jullie beide een geweldig mooie vakantie toe. Geniet er onwijs van en maak samen hele mooie, emotionele, gelukkige en leuke herinneringen.
  4. Sonja Geene:
    14 september 2016
    Wat een heerlijk begin van wat zeker een prachtig verhaal gaat worden! En zo fijn dat wij het zo ook een beetje mogen meemaken! Lieverds, heel veel plezier! ❤
  5. Jannet Pieters:
    Geweldig, geniet ervan saampjes...x
  6. Cora Verlaan:
    14 september 2016
    Heel leuk om jullie op deze manier te volgen
  7. Nicole de Graaf-Beijer:
    14 september 2016
    Ik wens jullie zo veel plezier, ga er lekker van genieten met zijn tweetjes. Leuk om jullie te gaan volgen.
  8. Irene Heesbeen:
    14 september 2016
    Geweldig je hebt het verdient
  9. Pascale:
    14 september 2016
    Hoop dat de "ontmoeting" datgene is wat jullie er van verwachten. Have fun!
  10. Riek kloosterman:
    14 september 2016
    Ga het zeker volgen mar goede reis groetjes kus voor beide.
  11. Marja jacobs kool:
    15 september 2016
    hoi mar en boes ik wens jullie een super mooie vakantie toe samen in graceland
    dat word een ervaring voor je leven dus geniet er samen van met volle teugen
    en deze blog heb je leuk gemaakt en ik zal jullie zeker gaan volgen in deze blog
    ik wens jullie een hele veilige vlucht naar amerika toe
    en ook weer een veilige vlucht terug naar nederland
    groetjes xxxx mar doei marretje
  12. Yvonne geene:
    15 september 2016
    Hoi lieve Marion en Henk, wat mooi om jullie verhaal te kunnen volgen. Twee lieve, bijzondere vrienden. Xxxx
  13. Linda:
    16 september 2016
    Zo'n leuk verhaal Marion, nu al! Ik wens jullie heel veel plezier in dat mooie Amerika dat ook mijn hart gestolen heeft. Maar naar Graceland ben ik nog niet geweest, lijkt mij ook heel bijzonder. Leuk om het zo te volgen.
  14. Tyrone macintosh:
    16 september 2016
    nou wat leuk boesh en marion op vakantie the legancy leeft inderdaad voort niet alleen in muziek maar in hun harten en menig vele anderen fans nou dichterbij kan niet graceland mooi weer emoties en terechte traantjes laten en bovenal genieten america here we come nog een paar daaagjes 1 weekje enpsjoe in de lucht neem wat mee een sigareten doosje van staal met foto nou moppies van me goed nieuws marion jij begrijpt me wel 1000 euro is 50 eurie s waard hahaha maar goedddddddd het is gereariliseerd doei
  15. Danielle (zeeman ):
    24 september 2016
    Hoi marion heel veel plezier met je grote liefde daar in graceland..
    (Zeer jaloerse man hier hahahaah)

Groetjes danielle van de zeeman
  16. Zara:
    25 september 2016
    Dag Mariaaa :) en Boes,
    Een hele Fijne reis en geniet van ieder moment. Xxxx ik benieuwd naar alles x <3
  17. Zara:
    25 september 2016
    Maria :) en Boes x
    Een hele fijne reis x en geniet van ieder moment. ❤️❤️
  18. Pauline Beijer:
    26 september 2016
    Marion en Henk zijn goed aangekomen maar de Wifi werkt in het hotel niet optimaal.
  19. Sonja Geene:
    26 september 2016
    Wat fijn om te horen Pauline. Het genieten kan beginnen !
  20. Jan:
    27 september 2016
    Geweldig dat het nu echt is begonnen geniet er van